IVECO Driver Pal: kuljettajille tarkoitettu IVECOn uraauurtava äänipalvelu, jonka perustana ovat Amazon Web Services ja Amazon Alexan ominaisuudet

Amazon Web Services (AWS) -teknologiaan ja Amazon Alexa -virtuaaliavustajaan pohjaava IVECOn uraauurtava ratkaisu nostaa kuljettajien palvelut uudelle tasolle.

IVECO Driver Pal, joka on MYIVECO- ja MYCOMMUNITY-ominaisuuksista muodostuva IVECO-kuljettajien uusi kumppani, mahdollistaa kuljettajien oman digitaalisen elämän tuomisen ohjaamoon. Näin he voivat olla yhteydessä ajoneuvoonsa ja muihin kuljettajiin Amazon Alexan kautta menevillä äänikomennoilla, mikä tekee ajokokemuksesta mukavan, turvallisemman ja stressittömän.

IVECO Driver Pal vie liitettävyyden uudelle tasolle ja mahdollistaa myös pääsyn brändin laajenevaan digitaalisten palveluiden IVECO ON -valikoimaan äänikomentojen sekä AWS-palvelujen laajan valikoiman ja Amazon Alexa -ominaisuuksien kautta.

IVECO esitteli tänään IVECO Driver Palin, uraauurtavan puheohjattavan kumppanin, joka tulee uusiin Daily ja IVECO S-WAY -mallistoihin. Julkistus tehtiin suorassa digitaalisessa tapahtumassa jälleenmyyjäverkostolle ja toimialan kansainväliselle lehdistölle.

IVECO Driver Pal on rakennettu AWS Professional Servicesin tuella, ja sen perustana on AWS:n koneoppimis-, ääni- ja tietoturvatekniikoita sekä palvelimettomia ratkaisuja, mukaan lukien Amazon Comprehend, Amazon DynamoDB, AWS Lambda ja Amazon Translate. Kuljettajien kokemusta parannetaan Amazon Alexan pilvipohjaisella äänipalvelulla.

Ratkaisu tarjoaa kuljettajille hyödyllisen, ääneen perustuvan tekoälykokemuksen tien päällä. Sen ansiosta he voivat tuoda digitaalisen elämänsä ohjaamoon ja olla yhteydessä kuorma-autoihinsa äänikomennoilla.

IVECO Driver Pal auttaa kuljettajia optimoimaan reitit ja pysähdykset sekä sopeutumaan reitin varren tapahtumiin IVECO-kuljettajayhteisöltä, IVECO-tukipalveluista ja verkosta saatavien reaaliaikaisten tietojen avulla. Näin he voivat suorittaa toissijaisia tehtäviä pitäen samalla kätensä ratissa ja katseensa tiessä.

Olemme iloisia saadessamme esitellä IVECO Driver Palin, josta tulee autoteollisuuden uusi standardi”, sanoi Fabrizio Conicella, Global Head of Digital & Adv Technology Commercial & Specialty Vehicles. ”AWS:n tarjoamien monipuolisten ratkaisujen ansiosta sekä hyödyntämällä AWS:n Digital Innovation Program -ohjelmassa käytettyä Amazon Working Backwards ‑innovaatiomenetelmää IVECO on pystynyt kehittämään ja toimittamaan uuden palvelun ennätysajassa. Lopputulos tulee vaikuttamaan olennaisesti tapaan, jolla kuljettajat ovat yhteydessä ajoneuvoihinsa ja muihin kuljettajiin. IVECO-kuljettajien uusi äänikumppani vahvistaa yhtiön tulevaa digistrategiaa tarjoamalla kuljettajille täysin uuden tavan hoitaa tehtäviään ja olla yhteydessä omaan ajoneuvoonsa. Samalla se lisää työturvallisuutta ja -mukavuutta.”

IVECO Driver Palissa on kaikki toiminnot, joiden avulla kuljettajat voivat tuoda digitaalisen elämänsä ohjaamoon helpottamaan sekä henkilökohtaista että työelämäänsä. Äänikomennoilla he voivat suorittaa kaikenlaisia tehtäviä häiriötekijät minimoiden: hallita kalenteriaan, toistaa musiikkia tai lempipodcastejaan, soittaa muihin Alexa-yhteensopiviin laitteisiin, tarkistaa uutiset, sään ja liikenneraportit ja jopa käyttää Alexa-yhteensopivia kodinkoneitaan.

IVECO Driver Pal ottaa johtopaikan esittelemällä ensimmäisenä alalla kaksi ainutlaatuista ominaisuutta, jotka on kehitetty AWS Professional Servicesin ja Alexa Auto -tiimin kanssa:MYIVECO ja MYCOMMUNITYMYIVECO-ominaisuuden ansiosta kuljettajat voivat olla yhteydessä ajoneuvoonsa aivan uudella tavalla. He voivat käyttää äänikomentoja matkansa hallintaan ja reitin suunnitteluun: määrittää määränpäänsä, etsiä pysäköintipaikkoja ja huoltoasemia matkan varrelta navigointijärjestelmän avulla, vaihtaa reittiä liikenneruuhkien välttämiseksi sekä etsiä ravintoloita ja hotelleja. He voivat tarkistaa ajotyylinsä arviointituloksen ja pyytää vinkkejä turvallisempaan ja tehokkaampaan ajoon. Pitkillä ajomatkoilla IVECO Driver Pal kertoo ajopiirturitietojen perusteella jopa sen, milloin kuljettajan on pidettävä lakisääteinen tauko.

MYIVECO-ominaisuuden avulla kuljettajat voivat suorittaa ajoneuvon tarkistuksen ennen matkaa ja saada tietoa ajoneuvonsa pääkomponenttien, kuten renkaiden, akkujen, suodattimen, kytkimen ja jarrupalojen, huolloista ja kunnosta. He saavat myös tietoa kuorma-auton tehokkuudesta ja vinkkejä sen parantamiseen, tai he voivat varata huollon haluamastaan paikasta. Teknisten ongelmien yhteydessä he voivat pyytää apua IVECO:n valvomosta ja tarvittaessa aktivoida Assistance Non-Stop -palvelun ja käyttää Remote Assistance Service -palvelua sekä Over The Air Update -toimintoa.

MYIVECO-ominaisuudella kuljettajat voivat lisäksi aktivoida useita ohjaamotoimintoja, kuten säätää ilmastointi- ja lämmitysjärjestelmiä, kytkeä valot päälle ja pois päältä, ottaa käyttöön median ja paljon muuta. Ominaisuuden ansiosta kuljettajien huomio pysyy tiessä.

Toinen ainutlaatuinen ominaisuus, MYCOMMUNITY, toimii kuin digitaalinen CB-radio, jonka avulla käyttäjät voivat olla yhteydessä muihin kuljettajiin. He voivat esimerkiksi vaihtaa ääniviestejä muiden kuljettajien kanssa ja etsiä viestejä reitin varrelta tai läheltä määränpäätä. He voivat jakaa ja kuunnella tietoa liikenneolosuhteista tai jonoista rajatarkastuksissa, mikä auttaa välttämään odottamattomia viivästyksiä. Se on myös oiva keino saada vinkkejä parhaista pysäköintialueista tai ravintoloista sekä muuta hyödyllistä tietoa. Kieli ei ole este, sillä MYCOMMUNITY toimii kääntäjänä, joka käyttää englantia, saksaa, ranskaa, italiaa ja espanjaa – ja lisää kieliä on tulossa.

MYCOMMUNITY on avoin kaikille kuljettajille (ei ainoastaan IVECO-kuljettajille), mikä mahdollistaa laajemman kuljettajayhteisön luomisen. Siellä he voivat jakaa neuvoja ja vinkkejä sekä pitää yhteyttä muihin kuljettajiin ollessaan tien päällä.

Lähde: MyNewsDesk