Marketing options
Management CNC Carnival News Company Ltd
Haku

Laatukuljetuksia liikenteessä

Maakuljetusten erikoissivusto uusiutuu kevään 2019 aikana.

Laatukuljetuksia liikenteessä

Maakuljetusten erikoissivusto uusiutuu kevään 2019 aikana.

Liikenne ja Suomi

Suomen liikenne kehittyy hitaasti, koska olemme pieni maa ja rakentaminen on kallista. Suomessa on jo pitkälti vanhentuneet tiet, vähän lentokenttiä ja kohtuullinen rataverkko. Suomen liikennetilastot

Palveluksessanne

Yrityksiä, jotka tuottavat palveluita tieliikennekuljetuksiin. Jos haluat omat yrityksesi listaukseen, ota yhteyttä sähköpostitse suoraan ylläpitoon info@carnivalnews.net - ja samalla voitte laittaa meille tulemaan tiedotteita ja

Sääntösuomi

Suomi on täynnä erilaisia sääntöjä, aivan kuten on kaikkialla muuallakin. Tälle sivustolle lisäämme vähitellen erilaisia liikenteeseen liittyviä sääntöjä, joita tulee vastaamme. Ajoneuvojen tekniset vaatimukset ovat

Uusi vuosi – uudet mainokset ja markkinointi: Omalogo auttaa näkyvyydessä

toyota teippaus

Vuoden vaihtuminen on loistava tilaisuus yrityksille päivittää brändiään ja panostaa uuden vuoden markkinointistrategioihin. Kilpailu asiakkaiden huomiosta on kovaa, ja siksi yrityksesi näkyvyyden parantaminen on tärkeämpää kuin koskaan. Omalogo tarjoaa kattavia ratkaisuja, joilla yrityksesi voi erottua edukseen ja jäädä asiakkaiden mieleen. Olipa kyseessä pienyritys, joka haluaa nostaa profiiliaan, tai suuri organisaatio, joka etsii uudenlaista lähestymistapaa markkinointiin, Omalogon monipuoliset palvelut vastaavat tarpeisiin. Panostamalla laadukkaisiin ja visuaalisesti houkutteleviin mainosratkaisuihin voit vahvistaa yrityksesi brändiä ja tavoittaa kohderyhmäsi tehokkaammin. Tarrat ja teipit – helppo tapa lisätä näkyvyyttä Tarrat ja teipit ovat edullinen ja monipuolinen tapa lisätä yrityksesi näkyvyyttä. Ne sopivat moneen käyttötarkoitukseen, kuten tuotteiden brändäykseen,...

Lue lisää ›

Lähitoimitukset sähkörekoilla SSAB:ltä Hämeenlinnasta käynnistyivät

SSAB Hämeenlinna e-truck

SSAB Europella ja Kuljettava Oy:llä (entinen VR Transpoint maantielogistiikka) on käynnissä yhteishanke raskaan teollisuuden kuljetusten sähköistämiseksi. SSAB:n Hämeenlinnan tehtaalle on asennettu suurteholatauspisteitä raskaalle kalustolle ja Kuljettava Oy on investoinut kahteen Scanian täyssähköiseen puoliperävaunuyhdistelmään. Ensimmäinen puoliperävaunuyhdistelmä aloitti 9.1.2025 terästuotteiden toimitukset SSAB:n asiakkaille jopa yli 100 kilometrin säteellä Hämeenlinnan tehtaasta. Ensimmäinen toimitus sähkörekalla SSAB:n asiakkaalle Suomessa lähti Hämeenlinnan tehtaalta 9.1.2025 suuntanaan BE Group Lahdessa. - On upeata, että ensimmäiset sähkörekkakuljetukset Suomen asiakkaille Hämeenlinnasta ovat nyt lähteneet liikkeelle. Tämä tukee omia tavoitteitamme kuljetusten päästöjen vähentämisessä sekä vastaa asiakkaiden toiveisiin. Asiakkaiden puolelta on jo pidempään ollut kiinnostusta vähäpäästöisempiin kuljetuksiin ja nyt pystymme vastaamaan kysyntään,...

Lue lisää ›

EF-Trans ajaa Suomen ensimmäisillä kaasukäyttöisillä Scanian sora-autoilla

EF-TRANS

Kaksi paineistetulla biokaasulla (CBG) kulkevaa Scaniaa vähentää Vantaan kaupungin tietyömaan hiilidioksidipäästöjä. Neliakselinen G460 osoittautui toimivaksi koneeksi 19 tonnin maakuljetuksissa. Kokeneella ammattikuljettajalla Kimmo Mäkelällä on tänään edessään erilainen työpäivä. Hän on juuri saanut alleen EF-Trans Oy:n uusimman hankinnan: neliakselisen maansiirtoauton, jonka kahdeksan 118 litran tankkia on täytetty paineistetulla biokaasulla. - Uudessa autossa on kaikki hienoa, nyt pitää vain opetella sitä käyttämään, Mäkelä tuumaa. Hän ajaa Scania G460 8x4*4:n Vantaan kaupungin tietyömaalle ja peruuttaa täsmälleen siihen, johon kaivurin kauha sopivasti yltää. Lavalle kolahtaa palasiksi laitettua vanhaa asfalttia. EF-Transin Scanialla voitaisiin ajaa 19 tonnin kuormia, mutta rikottu kadunpinta on kevyttä eikä maksimipainorajaa hätyytellä....

Lue lisää ›

Kuorma-autojen ikääntyminen ja pitkät huoltovälit voivat aiheuttaa kalliita vahinkoja yrittäjille

kuorma-auto

Suuri osa kuorma-autojen vahingosta johtuu teknisistä vioista. Muita kuorma-autoille tyypillisiä vikoja ovat esimerkiksi juuttuminen lumeen tai suistuminen tieltä sekä lasivahingot. Kuorma-auton hinaaminen korjattavaksi voi aiheuttaa ylimääräisiä kuluja yritykselle. Kuorma-autojen vahingot sattuvat erityisesti talvikuukausina, selviää Fennian tilastoista. Monen autolle sattuneen vahingon taustalla on kova pakkanen tai jäinen tie, mutta myös auton huoltamattomuudella on vaikutusta. — Suuri osa kuorma-autojen vahingoista on teknisiä vikoja. Tyypillinen tekninen vika voi olla esimerkiksi se, ettei kuorma-auton moottori enää käynnisty tai vetoakseli rikkoutuu, sanoo Fennian yritysajoneuvojen tuotepäällikkö Joonas Makkonen. Hänen mukaansa tien päällä sattuneet tekniset viat edellyttävät lähes aina korjausavun kutsumista paikalle. — Monet erityisesti pienemmät viat voidaan...

Lue lisää ›

Proviridis kehitti maanalaisen sähkörekkojen latausratkaisun Kempowerin teknologialla Ranskassa

Ranskalainen puhtaan energian infrastruktuuriin keskittynyt yhtiö Proviridis on kehittänyt uuden sähkörekkojen latausasennusratkaisun, joka tukee logistiikan sähköistymistä. Proviridis on Kempowerin kumppani Ranskassa. ROUSSET, RANSKA – Ranskalainen puhtaan energian infrastruktuuriin keskittynyt yhtiö Proviridis on kehittänyt uuden sähkörekkojen latausasennusratkaisun, joka tukee logistiikan sähköistymistä. Proviridis on Kempowerin kumppani Ranskassa. Proviridis on suunnitellut Kempowerin pikalatureiden asentamiseen uudenlaisen ratkaisun, joka mahdollistaa latauslaitteiden sijoittamisen maan alle. Samalla uusi asennusinnovaatio poistaa tarpeen varata olemassa olevilta pysäköintialueilta tilaa latureille. Innovaatio kehitettiin Proviridisin rekkavarikolla Saint Quentin Fallavierissä Ranskassa.  Tila ja tilankäyttö on yleinen haaste logistiikassa. Ratkaistakseen haasteen, Proviridis testasi, miten Kempower Control Unit -ohjausyksikön voi asentaa maan alle. Ohjausyksikkö saa...

Lue lisää ›

Ensimmäistä kertaa kuorma-​auton ohjaamossa

Lokakuun alussa lähes sata päiväkotilaista kiipesi Scania 560 S:n ohjaamoon ja katsoi omin silmin, mitä sieltä näkyy. Iittalan päiväkodissa liikennekasvatuspäivä rakentui kuorma-auton ympärille. Päiväkodin ikkunan alareunassa alkaa pompahdella pieniä nenänpäitä, kun kuorma-auto ajaa tiellä. Valppaimmat lapset olivat jo huomanneet, että liikennekasvatuspäivän vieras, Scania 560 S saapui paikalle. - Tätä on odotettu koko viikko. Kivahan se, että lapset ovat innoissaan, varhaiskasvatuksen opettaja Arja Auvinen sanoo. Iittalan päiväkodissa on noin 130 lasta. Se on melko paljon, sillä Iittalaan muuttaa paljon lapsiperheitä. - Päiväkodin henkilökunta on onnistunut työssään todella hienosti. Halusin järjestää heille jotain kiitokseksi, Scania Suomen tuotepäällikkö ja kolmen lapsen isä Ari...

Lue lisää ›

Erinomainen HCT-Scania merikonttien kuljetukseen

Kuljetus R. Stenvall Oy on pitkän linjan perheyritys, joka on kuljettanut tavaraa Suomen teillä jo 65 vuoden ajan. Yritys on tunnettu erityisesti siitä, että se on pysytellyt uskollisena tietyille kuorma-automalleille. Nyt kuitenkin Raimo Stenvall, yrityksen perustaja ja liikenneneuvos, on päättänyt tehdä poikkeuksen: yritys on hankkinut uuden Scania R 560 -kuorma-auton, joka on erityisesti suunniteltu HCT-ajoon. Tämä uusi investointi lupaa merkittävästi parantaa yrityksen tehokkuutta ja kilpailukykyä. Kassu Kivimäki, yrityksen kolmannen sukupolven edustaja, on ollut tärkeä henkilö tässä uudistuksessa. Hän halusi vakuuttaa isoisänsä, että Scania on oikea valinta tulevaisuuden kuljetustarpeisiin. Käyttötestien ja tarkkojen laskelmien perusteella uusi Scania osoittautui tehokkaaksi, taloudelliseksi ja monipuoliseksi...

Lue lisää ›

Mactac Protect Pro -kalvo: Tehokas suoja autosi maalipinnalle

mactac protect pro

Auton omistajana haluamme pitää ajoneuvomme aina parhaassa mahdollisessa kunnossa. Yksi merkittävimmistä tavoista säilyttää auton ulkonäkö ja arvo on suojata sen maalipinta. Mactac Protect Pro -kalvo on suunniteltu tarjoamaan optimaalinen suoja, joka yhdistää huipputeknologian ja lähes näkymättömän ulkonäön. Kalvon ainutlaatuiset ominaisuudet Mactac Protect Pro on erityisesti kehitetty suojaamaan ajoneuvosi maalipintaa kiveniskuilta, naarmuilta, hyönteisiltä ja muilta ulkoisilta vaurioilta. Kalvon optinen kirkkaus ja lika- ja vettähylkivä pinta tekevät siitä täydellisen ratkaisun, joka ei pelkästään suojaa, vaan myös helpottaa auton puhtaanapitoa. Erityisen vaikuttava ominaisuus on kalvon self-healing-ominaisuus, joka mahdollistaa pienten naarmujen ja kiveniskemien katoamisen itsestään lämmön vaikutuksesta. Tämä teknologia pitää ajoneuvosi ulkonäön erinomaisena pitkään...

Lue lisää ›

Milloin on aika vaihtaa auton tuulilasi?

Auton tuulilasin vaihtaminen on keskeinen toimenpide, joka vaikuttaa merkittävästi ajon turvallisuuteen ja mukavuuteen. Tuulilasin kunnon ylläpito on tärkeää, ja on olennaista tietää, milloin lasi tulisi vaihtaa.Esimerkiksi tuulilasin korjaus Espoo on nopeata ja kätevää, ottamalla yhteys paikalliseen palveluun. Tässä artikkelissa käymme läpi tärkeimmät seikat, jotka viittaavat tuulilasin vaihdon tarpeeseen. Tuulilasin vaihdon merkit Laajat halkeamat ja isot vauriot: Jos tuulilasi on halkeillut laajasti tai siinä on useita isompia vaurioita, on vaihto usein välttämätön. Erityisesti lasin reunojen vauriot ovat merkki siitä, että lasin rakenteellinen eheys voi olla vaarantunut. Näkökentän vauriot: Halkeamat tai suuret vauriot kuljettajan näkökentässä ovat selkeä syy vaihtaa tuulilasi. Nämä vauriot...

Lue lisää ›

Lähes viisikymmentä vuotta sitoutumista autoalaan: Juhlan sankari kertoo tarinansa

Hämeenlinnassa Scania Suomen varustelukeskuksessa on työn alla varsin erikoinen yhdistelmä uusien autojen joukossa. Varustelija Jukka Åberg korjaa Scania Suomen 1966 vuosimallin ”patanokan” paineilmakompressoria. Jukka ei ole kyseisen automallin kanssa tekemisissä ensimmäistä kertaa, sillä Jukan työura Scanialla ajoneuvoasentajana alkoi jo vuonna 1974, jolloin vastaavia autoja oli ihan päivittäisessä käytössä. Autoistuva Suomi tarjosi 70-luvulla varman työpaikan Jukka Åbergin isä omisti taksin Nurmijärvellä ja kotipaikan naapurissa toimi pieni autokorjaamo. Kiinnostus autoihin syntyi jo siis ihan pikkupoikana. Kun kotipaikan lähellä sijaitsi vielä silloinen Nurmijärven ammattikoulu, oli uravalinta autoalalle selvä. Vaikka ammattikoulun autolinjalle oli kovasti hakijoita, onnistui Jukka saamaan paikan ammattikoulusta. ”Muilla koulutuslinjoilla olisi päässyt...

Lue lisää ›