Marketing options
Management CNC Carnival News Company Ltd
Haku

Laatukuljetuksia liikenteessä

Maakuljetusten erikoissivusto uusiutuu kevään 2019 aikana.

Laatukuljetuksia liikenteessä

Maakuljetusten erikoissivusto uusiutuu kevään 2019 aikana.

Liikenne ja Suomi

Suomen liikenne kehittyy hitaasti, koska olemme pieni maa ja rakentaminen on kallista. Suomessa on jo pitkälti vanhentuneet tiet, vähän lentokenttiä ja kohtuullinen rataverkko. Suomen liikennetilastot

Palveluksessanne

Yrityksiä, jotka tuottavat palveluita tieliikennekuljetuksiin. Jos haluat omat yrityksesi listaukseen, ota yhteyttä sähköpostitse suoraan ylläpitoon info@carnivalnews.net - ja samalla voitte laittaa meille tulemaan tiedotteita ja

Sääntösuomi

Suomi on täynnä erilaisia sääntöjä, aivan kuten on kaikkialla muuallakin. Tälle sivustolle lisäämme vähitellen erilaisia liikenteeseen liittyviä sääntöjä, joita tulee vastaamme. Ajoneuvojen tekniset vaatimukset ovat

Akkusähkökäyttöinen raskas kuorma-auto Nikola Tre BEV

Akkusähkökäyttöinen raskas kuorma-auto Nikola Tre BEV

IVECO, Iveco Groupin hyötyajoneuvomerkki, ja Nikola Corporation avaavat uuden päästöttömän liikenteen aikakauden IAA Transportation 2022 -tapahtumassa lanseeraamalla kaupallisesti Nikola Tre -akkusähköajoneuvon (BEV) ja julkistamalla Nikola Tre -polttokennosähköauton beetaversion. Nämä kaksi ajoneuvoa esiteltiin lehdistölle tänään IVECO-osastolla pidetyssä konferenssissa, jossa ne ovat esillä. Näyttelyn vierailijat voivat myös katsella esityksiä ulkoalueella ja koeajaa Nikola Tre BEV:n kokeakseen sen suorituskyvyn, mukavuuden ja edistyneet intuitiiviset ominaisuudet. Nikola Tre -akkusähköajoneuvon (BEV) eurooppalainen 4x2 Artic -versio on päästötön akkukäyttöinen raskas kuorma-auto, jonka toimintamatka on luokkansa paras, noin 500 km, ja jolla on suorituskykyä selviytyä monenlaisista alueellisista tehtävistä.Nikola Tre fuel Cell -sähköajoneuvo (FCEV) beetaversiona debytoi IVECOn osastolla. Se tarjoaa välähdyksen...

Lue lisää ›

Kaupunkiliikenne Oy tavoittelee hiilineutraaliutta vuoteen 2030 mennessä

Kaupunkiliikenne Oy on asettanut tavoitteekseen olla hiilineutraali vuonna 2030, mutta jo vuonna 2025 tavoittelemme oman toimintamme suorien ja ostoenergian päästöjen nollaamista. Julkaisimme Hilkka-hiilineutraaliusohjelman, jonka avulla varmistamme tavoitteen toteutumisen. Tuotamme kestävän liikkumisen palveluja, jotka vähentävät liikenteen päästöjä ja mahdollistavat tiiviin, raideliikenteeseen perustuvan kaupunkirakenteen muodostumisen. Raitiovaunumme ja metromme kulkevat päästöttömällä vesi- ja tuulivoimalla. Keväällä 2021 laskimme toimintamme päästöt, ja laskelman mukaan valtaosa Kaupunkiliikenteen kasvihuonekaasupäästöistä syntyy kuitenkin uuden ratainfran ja varikoiden rakentamisesta sekä kalustohankinnoista. Siksi Hilkka-ohjelmassa keskitytään nimenomaan näiden päästöjen vähentämiseen. Raideliikenteen laajentaminen on tärkeää liikenteen päästöjen ja kaupunkikehityksen kannalta, mutta sillä on kääntöpuolensa. Rakentaminen aiheuttaa valtavan hiilipiikin, jota täytyy madaltaa kunnianhimoisin toimenpitein,...

Lue lisää ›

Syksyksi uutta ilmettä yrityksen ulkoiseen olemukseen

Kesä alkaa kohta olla ohi, ja viimeisiä lomapäiviä vietetään. Vaikka tapahtumat maailmalla ovat tänä vuonna olleet melkoisen yllättävät, ja sitä kautta monien yritysten toimintaympäristö, ja varsinkin raaka-aineiden saatavuus ja perustoiminnan kulurakenne ovat muuttuneet - siitä huolimatta jatkossakin yritykset toimivat, myyvät ja markkinoivat tuotteitaan, ja me olemme täällä teitä auttamassa. Mainosteippaamo Omalogo auttaa pieniä ja keskisuuria yrityksiä paikallisesti ja lähialueilla näkymään paremmin asiakkaiden suuntaan. Omalogo tuottaa pieniä autoteippauksia, ikkunateippauksia, opastekylttejä, tarroja, teippejä ja julisteita - jopa flyereiden suunnittelu onnistuu - joskin tuotamme ne kumppanillamme Nummelassa, Vihdissä. Tilaa työ suunnitteluineen Business people bumping their fists Monet töistä, mitä teemme, ovat kohtuullisen yksinkertaisia...

Lue lisää ›

Raskaan liikenteen tehovalvonta: Havaitut puutteet vähentyneet vuosi vuodelta

Lounais-Suomen poliisi valvoi raskasta liikennettä tehostetusti viime viikolla. Poliisi havaitsi puutteita noin joka kymmenennessä tarkastetussa ajoneuvossa. Lounais-Suomen poliisi tarkasti kaikkiaan 179 raskasta ajoneuvoa valtakunnallisen valvontaviikon aikana. Tehostetusti raskasta liikennettä valvottiin alueella kolmena päivänä, 19.–21. heinäkuuta. Lounais-Suomen poliisi määräsi seuraamuksia yhteensä 17 kuljettajalle, joista 10 tapauksessa selvittiin huomautuksella. Eniten puutteita havaittiin ajo- ja lepoaikarikkomuksissa, joita kirjattiin yhteensä 12 kappaletta – näistä kuusi Varsinais-Suomessa ja kuusi Satakunnassa. Lisäksi valvonnassa löytyi kolme puutteellista kuormanvarmistusta ja kolme ylikuormaa. Ajo-oikeudettomia kuljettajia tavattiin kolme, ja poliisi kirjasi myös kaksi asiapaperirikkomusta.  Viime vuonna vastaavana ajankohtana suoritetulla tehovalvontaviikolla huomautettavaa löytyi noin joka seitsemännestä ja edellisvuonna keskimäärin joka kolmannesta...

Lue lisää ›

OIKEANLAINEN AKKUTEKNOLOGIA PITÄÄ BUSSIT TIEN PÄÄLLÄ

Liikkuminen on murroksessa, ja linja-autot ovat siinä äärimmäisen tärkeässä roolissa – muuallakin, kuin paikallistason joukkoliikenteessä. Kymmenen viime vuoden aikana busseihin on alettu asentaa yhä enemmän sähkölaitteita, turvajärjestelmiä ja polttoaineen säästöjärjestelmiä. Reitit ovat entistä lyhyempiä ja vuorot tiheämpiä, joten bussien akut ovat käytössä 24/7. Tarvitaan siis uudenlaista energiatekniikkaa, sillä tavalliset akut eivät pysy kehityksen perässä. Linja-autojen luotettavuuden parantamisesta ja kustannusten hallinnasta on tullut ratkaisevan tärkeää liikenneyhtiöille niin kaupungeissa kuin kaukoliikenteessäkin. Uusimmissa bussimalleissa on komponentteja ja lisävarusteita, jotka vaativat akulta entistä suurempia sähkökuormia. Näitä ovat muun muassa Wi-Fi, kamerat, maksujärjestelmät ja ilmastointi. Lisäksi lipunmyyntilaitteet sekä informaatio- ja viihdejärjestelmät täytyy päivittää joka yö....

Lue lisää ›

Scania esittelee uudet sähköiset ajoneuvoratkaisut raskaampaan rahtiliikenteeseen

Scania on aiemmin julkaisemansa suunnitelman mukaisesti esittelemässä ratkaisuja, jotka perustuvat edelleen kehitettyihin täyssähköisiin kuorma-autoihin (BEV). Uusi sukupolvi, joka on saatavana R- tai S-makuuohjaamolla, on osa kokonaisratkaisua, joka mahdollistaa sähköistettyyn liikennöintiin siirtymisen yhä useammalle asiakkaalle eri kuljetustehtäviin. 624 kWh:n akuilla Scania mahdollistaa merkittävän kehitysaskeleen sähkökäyttöisissä kuorma-autoissa, jolloin ne soveltuvat hyvin erityisesti alueelliseen kaukoliikenteeseen. Tämä lanseeraus on merkittävä virstanpylväs meille ja kumppaneillemme. Laajennamme nyt tarjontaamme kaikkiin suuntiin tarjoamalla uusia mahdollisuuksia laajalle asiakaskunnalle ja koko kuljetusalan ekosysteemille. Nämä kuorma-autot ovat osa ratkaisuja, jotka sisältävät kaikki ne ominaisuudet, joita sähköistymistä kaipaava kuljetusala vaatii.Scanian toimitusjohtaja Christian Levin. Scanian uusi BEV-kuorma-autosukupolvi perustuu Scanian klassisiin kulmakiviin, kuten...

Lue lisää ›

Toyota ja Stellantis laajentavat yhteistyötään uuteen kokoluokkaan

Toyota Motor Europe (TME) ja Stellantis ilmoittavat yhteistyönsä laajentumisesta kookkaiden hyötyajoneuvojen suuntaan Euroopan markkinoillaUusi HDV-kokoluokan pakettiauto täydentää Toyotan kompaktien ja keskikokoisten pakettiautojen tarjontaa olemassaolevaa yhteistyötä kunnioittaen ja vahvistaa Stellantiksen omien Dare Forward 2030 -tavoitteiden toteutumistaToyotan asiakkaat tulevat hyötymään Stellantiksen uraauurtavasta nollapäästöisestä teknologiasta kaikissa kevyiden hyötyajoneuvojen segmenteissä (kokonaismassa < 3,5 t, CDV-, MDV- ja HDV-segmentit) Toyota Motor Europe N.V. (TME) ja Stellantis N.V. ovat julkaisseet tänään tiedon yhteistyönsä laajentumisesta kookkaiden hyötyajoneuvojen suuntaan. Sopimus pitää sisällään myös uutuusmallin täyssähköisen version. Uutuus täydentää Toyotan hyötyajoneuvomallistoa tuoden tarjolle mallin jokaiseen kevyiden hyötyajoneuvojen segmenttiin – niin kompakteihin, keskikokoisiin kuin suuriin. Stellantis tuottaa Toyotalle Euroopan markkinoille...

Lue lisää ›

Leikataanko hiilijalanjälkeä reilummalla kädellä?

Oletko koskaan miettinyt, minkälainen merkitys autonrenkaalla on toteutuneeseen hiilijalanjälkeen? Minä en ollut, ennen tätä artikkeli, jonka tässä nyt Vianorin luvalla uudelleenjulkaisemme: Yleisesti 20 % leikkausta energiankulutuksessa pidetään mullistavana. Tämä on hieno luku ja leikkaa päästöjä reilusti. Me pystymme kuitenkin parempaan. Käyttämällä pinnoitettua rengasta uuden renkaan sijaan, voidaan CO2-päästöjä leikata jopa 75%. Valitsemalla ekologisesti, pystytään myös säästämään kustannuksia ja silti nauttimaan renkaan premium-ominaisuuksista. Gremlin Logistics Oy:n kanssa aloitettiin yhteistyö vuoden alussa.Uutena yrityksenä heillä oli halu nähdä rengasasiat ja yhteistyö näiden tiimoilta uudessa kulmassa. Palvelujen lisäksi, vaakakupissa painoivat renkaiden laatu, vierintävastus ja ekologisuus. Valintoja lähdettiin tekemään ja niiltä osin mitä oli mahdollista,...

Lue lisää ›

Autoteippauksen ei tarvitse maksaa maltaita

Onko sinun yritykselläni kalustoa, joka on liikenteesssä suurimman osan aikaan? Jos et ole vielä merkannut autoja teippauksilla, saammeko kysyä miksi et? Kyse ei voi olla ainakaan kustannuksista, sillä autoteippauksen kustannus on pieni verrattuna siiihenkuinka paljon potentiaalisia kontakteja auto voi tuoda liikenteessä ollessaan. Autoteippauksia on niin paljon erilaisia, kun on autoja ja yrityksiä, jotka haluavat kertoa itsestään. Se, että autoon laittaa oman firman logon ja puhelinnumeron ja taakse kenties myös nettiosoitteen on se minimi, mutta se ei vielä välttämättä kerro auton nähneelle, mitä firma tuottaa, ja mitä firma tarjoaa? Jos yrityksellä ei vielä ole toimivaa slogania, niin autoteippauksessa sellaisen käyttäminen voisi...

Lue lisää ›

SKAL: Kuljetusalan tilanteeseen odotetaan helpotusta

Kuljetusalan raju kustannusnousu on havahduttanut päättäjät toimiin, joiden vaikuttavuutta päästään pian arvioimaan. Hallituksen varautumisryhmä päätti huhtikuun alussa dieselpolttoaineen jakeluvelvoitteen alentamisesta määräajaksi 7,5 prosenttiyksiköllä vuosina 2022 ja 2023. Muutosta koskeva lakiluonnos hallituksen esitykseksi jakeluvelvoitelain muuttamiseksi on ollut lausuttavana.    SKAL esitti jakeluvelvoitemääräysten alentamista kuljetusalan toimintaedellytysten turvaamiseksi Venäjän hyökättyä Ukrainaan ja sen aiheutettua polttoaineen – erityisesti dieselin - räjähdysmäisen hinnannousun. Jo ennen Venäjän hyökkäystä dieselin hinta oli noussut 43 senttiä litralta helmikuusta 2021 helmikuuhun 2022. Nousu on edelleen jatkunut helmikuusta 2022 maaliskuuhun 2022 ollen huimat 46 senttiä/litralta. Bio-osuuden jakeluvelvoite on ollut tämän vuoden alusta 19,5 prosenttia ja kohdentunut voimakkaasti dieseliin. Jakeluvelvoite on nostanut...

Lue lisää ›