Marketing options
Management CNC Carnival News Company Ltd
Haku

Laatukuljetuksia liikenteessä

Maakuljetusten erikoissivusto uusiutuu kevään 2019 aikana.

Laatukuljetuksia liikenteessä

Maakuljetusten erikoissivusto uusiutuu kevään 2019 aikana.

Liikenne ja Suomi

Suomen liikenne kehittyy hitaasti, koska olemme pieni maa ja rakentaminen on kallista. Suomessa on jo pitkälti vanhentuneet tiet, vähän lentokenttiä ja kohtuullinen rataverkko. Suomen liikennetilastot

Palveluksessanne

Yrityksiä, jotka tuottavat palveluita tieliikennekuljetuksiin. Jos haluat omat yrityksesi listaukseen, ota yhteyttä sähköpostitse suoraan ylläpitoon info@carnivalnews.net - ja samalla voitte laittaa meille tulemaan tiedotteita ja

Sääntösuomi

Suomi on täynnä erilaisia sääntöjä, aivan kuten on kaikkialla muuallakin. Tälle sivustolle lisäämme vähitellen erilaisia liikenteeseen liittyviä sääntöjä, joita tulee vastaamme. Ajoneuvojen tekniset vaatimukset ovat

OIKEANLAINEN AKKUTEKNOLOGIA PITÄÄ BUSSIT TIEN PÄÄLLÄ

Liikkuminen on murroksessa, ja linja-autot ovat siinä äärimmäisen tärkeässä roolissa – muuallakin, kuin paikallistason joukkoliikenteessä. Kymmenen viime vuoden aikana busseihin on alettu asentaa yhä enemmän sähkölaitteita, turvajärjestelmiä ja polttoaineen säästöjärjestelmiä. Reitit ovat entistä lyhyempiä ja vuorot tiheämpiä, joten bussien akut ovat käytössä 24/7. Tarvitaan siis uudenlaista energiatekniikkaa, sillä tavalliset akut eivät pysy kehityksen perässä. Linja-autojen luotettavuuden parantamisesta ja kustannusten hallinnasta on tullut ratkaisevan tärkeää liikenneyhtiöille niin kaupungeissa kuin kaukoliikenteessäkin. Uusimmissa bussimalleissa on komponentteja ja lisävarusteita, jotka vaativat akulta entistä suurempia sähkökuormia. Näitä ovat muun muassa Wi-Fi, kamerat, maksujärjestelmät ja ilmastointi. Lisäksi lipunmyyntilaitteet sekä informaatio- ja viihdejärjestelmät täytyy päivittää joka yö....

Lue lisää ›

Scania esittelee uudet sähköiset ajoneuvoratkaisut raskaampaan rahtiliikenteeseen

Scania on aiemmin julkaisemansa suunnitelman mukaisesti esittelemässä ratkaisuja, jotka perustuvat edelleen kehitettyihin täyssähköisiin kuorma-autoihin (BEV). Uusi sukupolvi, joka on saatavana R- tai S-makuuohjaamolla, on osa kokonaisratkaisua, joka mahdollistaa sähköistettyyn liikennöintiin siirtymisen yhä useammalle asiakkaalle eri kuljetustehtäviin. 624 kWh:n akuilla Scania mahdollistaa merkittävän kehitysaskeleen sähkökäyttöisissä kuorma-autoissa, jolloin ne soveltuvat hyvin erityisesti alueelliseen kaukoliikenteeseen. Tämä lanseeraus on merkittävä virstanpylväs meille ja kumppaneillemme. Laajennamme nyt tarjontaamme kaikkiin suuntiin tarjoamalla uusia mahdollisuuksia laajalle asiakaskunnalle ja koko kuljetusalan ekosysteemille. Nämä kuorma-autot ovat osa ratkaisuja, jotka sisältävät kaikki ne ominaisuudet, joita sähköistymistä kaipaava kuljetusala vaatii.Scanian toimitusjohtaja Christian Levin. Scanian uusi BEV-kuorma-autosukupolvi perustuu Scanian klassisiin kulmakiviin, kuten...

Lue lisää ›

Toyota ja Stellantis laajentavat yhteistyötään uuteen kokoluokkaan

Toyota Motor Europe (TME) ja Stellantis ilmoittavat yhteistyönsä laajentumisesta kookkaiden hyötyajoneuvojen suuntaan Euroopan markkinoillaUusi HDV-kokoluokan pakettiauto täydentää Toyotan kompaktien ja keskikokoisten pakettiautojen tarjontaa olemassaolevaa yhteistyötä kunnioittaen ja vahvistaa Stellantiksen omien Dare Forward 2030 -tavoitteiden toteutumistaToyotan asiakkaat tulevat hyötymään Stellantiksen uraauurtavasta nollapäästöisestä teknologiasta kaikissa kevyiden hyötyajoneuvojen segmenteissä (kokonaismassa < 3,5 t, CDV-, MDV- ja HDV-segmentit) Toyota Motor Europe N.V. (TME) ja Stellantis N.V. ovat julkaisseet tänään tiedon yhteistyönsä laajentumisesta kookkaiden hyötyajoneuvojen suuntaan. Sopimus pitää sisällään myös uutuusmallin täyssähköisen version. Uutuus täydentää Toyotan hyötyajoneuvomallistoa tuoden tarjolle mallin jokaiseen kevyiden hyötyajoneuvojen segmenttiin – niin kompakteihin, keskikokoisiin kuin suuriin. Stellantis tuottaa Toyotalle Euroopan markkinoille...

Lue lisää ›

Leikataanko hiilijalanjälkeä reilummalla kädellä?

Oletko koskaan miettinyt, minkälainen merkitys autonrenkaalla on toteutuneeseen hiilijalanjälkeen? Minä en ollut, ennen tätä artikkeli, jonka tässä nyt Vianorin luvalla uudelleenjulkaisemme: Yleisesti 20 % leikkausta energiankulutuksessa pidetään mullistavana. Tämä on hieno luku ja leikkaa päästöjä reilusti. Me pystymme kuitenkin parempaan. Käyttämällä pinnoitettua rengasta uuden renkaan sijaan, voidaan CO2-päästöjä leikata jopa 75%. Valitsemalla ekologisesti, pystytään myös säästämään kustannuksia ja silti nauttimaan renkaan premium-ominaisuuksista. Gremlin Logistics Oy:n kanssa aloitettiin yhteistyö vuoden alussa.Uutena yrityksenä heillä oli halu nähdä rengasasiat ja yhteistyö näiden tiimoilta uudessa kulmassa. Palvelujen lisäksi, vaakakupissa painoivat renkaiden laatu, vierintävastus ja ekologisuus. Valintoja lähdettiin tekemään ja niiltä osin mitä oli mahdollista,...

Lue lisää ›

Autoteippauksen ei tarvitse maksaa maltaita

Onko sinun yritykselläni kalustoa, joka on liikenteesssä suurimman osan aikaan? Jos et ole vielä merkannut autoja teippauksilla, saammeko kysyä miksi et? Kyse ei voi olla ainakaan kustannuksista, sillä autoteippauksen kustannus on pieni verrattuna siiihenkuinka paljon potentiaalisia kontakteja auto voi tuoda liikenteessä ollessaan. Autoteippauksia on niin paljon erilaisia, kun on autoja ja yrityksiä, jotka haluavat kertoa itsestään. Se, että autoon laittaa oman firman logon ja puhelinnumeron ja taakse kenties myös nettiosoitteen on se minimi, mutta se ei vielä välttämättä kerro auton nähneelle, mitä firma tuottaa, ja mitä firma tarjoaa? Jos yrityksellä ei vielä ole toimivaa slogania, niin autoteippauksessa sellaisen käyttäminen voisi...

Lue lisää ›

SKAL: Kuljetusalan tilanteeseen odotetaan helpotusta

Kuljetusalan raju kustannusnousu on havahduttanut päättäjät toimiin, joiden vaikuttavuutta päästään pian arvioimaan. Hallituksen varautumisryhmä päätti huhtikuun alussa dieselpolttoaineen jakeluvelvoitteen alentamisesta määräajaksi 7,5 prosenttiyksiköllä vuosina 2022 ja 2023. Muutosta koskeva lakiluonnos hallituksen esitykseksi jakeluvelvoitelain muuttamiseksi on ollut lausuttavana.    SKAL esitti jakeluvelvoitemääräysten alentamista kuljetusalan toimintaedellytysten turvaamiseksi Venäjän hyökättyä Ukrainaan ja sen aiheutettua polttoaineen – erityisesti dieselin - räjähdysmäisen hinnannousun. Jo ennen Venäjän hyökkäystä dieselin hinta oli noussut 43 senttiä litralta helmikuusta 2021 helmikuuhun 2022. Nousu on edelleen jatkunut helmikuusta 2022 maaliskuuhun 2022 ollen huimat 46 senttiä/litralta. Bio-osuuden jakeluvelvoite on ollut tämän vuoden alusta 19,5 prosenttia ja kohdentunut voimakkaasti dieseliin. Jakeluvelvoite on nostanut...

Lue lisää ›

Kuorma- ja linja-auton renkaiden ostajat uudenlaisen tilanteen edessä – kuinka valmistautua syksyyn?

Maailmanlaajuisten rahti- ja materiaaliongelmien vuoksi renkaista saattaa tulla markkinoilla pulaa tulevana syksynä. Toimitusaikojen pidentyessä ja hintojen noustessa on hyvä valmistautua syksyyn ajoissa. Ennakkotilaus on paras tapa varmistaa kohtuullinen hintataso ja renkaiden saatavuus. Koska hinnankorotukset ovat pinnoittamispuolella olleet maltillisempia ja saatavuus on hyvällä tasolla, on uudelleenpinnoitus kustannustehokas ja ympäristöystävällinen vaihtoehto kuorma- ja linja-auton renkaiden ostajille. Toimitusajat tavanomaista pidempiä Kuorma- tai linja-auton renkaiden ostajien on hyvä valmistautua syksyyn ajoissa - etenkin nyt, kun renkaista saattaa tulla markkinoilla pulaa maailmanlaajuisten rahti- ja materiaaliongelmien vuoksi. ”Toimitusajat ovat jo nyt huomattavasti tavanomaista pidempiä. Aiemmin tilaukset tulivat Aasiasta noin kolmessa kuukaudessa, mutta nyt toimitusaika on 7-8...

Lue lisää ›

Scania Super voittaa Green Truck-palkinnon jo kuudennen kerran peräkkäin

Jälleen kerran Scania on voittanut eurooppalaisen Green Truck-kilpailun. Tämä on jo kuudes perättäinen voitto Scanialle. Tällä kertaa Scania osallistui kilpailuun uudella Super-voimalinjalla. Erinomainen kuljetustalous ja polttoainetalous toivat voiton tällä kertaa – jo kuudennen kerran peräkkäin. Green Truck-kilpailuun kutsutaan kaikki eurooppalaiset kuorma-autovalmistajat. Kilpailun järjestävät vuosittain kaksi saksalaista alan ammattilehteä ja tarkoituksena on löytää polttoainetaloudellisin pitkän matkan kuljetuksiin tarkoitettu kuorma-auto ”Olen erityisen ylpeä, että Scania on jälleen valittu kokonaistaloudellisimmaksi kuorma-autoksi jo kuudetta kertaa peräkkäin, “ kertoo Scania kuorma-autojen johtaja Stefan Dorski. ”Meidän uusi Super-voimalinja on tuonut aivan uudenlaista suorituskykyä markkinoille. Asiakkaat voivat nyt hyötyä jopa 8% säästöistä polttoaineen kulutuksessa.” Scanian uusin kuusisylinterinen...

Lue lisää ›

Ford Pro julkistaa täyssähköisen seuraajan Euroopan myydyimmälle pakettiautomallille

Ford otti tänään seuraavan suuren askeleen matkallaan kohti sähköistä tulevaisuutta, kun Ford Pro julkisti ensimmäiset tiedot täysin uudesta täyssähköisestä E-Transit Customista. E-Transit Custom asettaa uuden mittapuun pakettiautojen tonniluokkaan Euroopassa ja helpottaa ajoneuvokaluston vaihtamista täyssähköiseksi. Kyseessä on Ford Pron toinen täyssähköinen hyötyajoneuvomalli aiemmin lanseeratun E-Transitin jälkeen – ja ensimmäinen neljästä uudesta täyssähköisestä hyötyajoneuvosta, jotka Ford Pro esittelee vuoteen 2024 mennessä. Euroopan myydyimmän pakettiauton 1,2 seuraajan suunnittelussa on alusta alkaen otettu huomioon, että se toimii saumattomasti Ford Pro -ekosysteemin tuottavuutta parantavien ja yrityksille lisäarvoa tuovien ratkaisujen kanssa. Ford Pro -palveluihin kuuluvat ohjelmistot, lataus, huollot ja rahoitus kätevästi yhden alustan kautta. Ford Pro...

Lue lisää ›

Tavarankuljetusrobotit noudattavat jalankulkijan liikennesääntöjä

Pääkaupunkiseudun liikenteeseen ilmestyneet tavarankuljetusrobotit ovat herättäneet paljon kiinnostusta ja ihmetystäkin. Mitä nämä laitteet ovat ja miten muiden liikkujien tulee niihin suhtautua? "Liikenne- ja viestintävirasto Traficom ja poliisi ovat tulkinneet, että nykylainsäädännön mukaan nämä laitteet ovat jalankulkua korvaavia sähköisiä liikkumisvälineitä. Laitteita käytetään pääosin jalkakäytävällä ja tarvittaessa pyörätiellä, ja ne kulkevat kävelyvauhtia eli noin 4-6 km/t", kertoo päällikkö Eetu Pilli-Sihvola Traficomista. Poliisitarkastaja Tuomo Katajiston mukaan tavarankuljetusrobotteihin sovelletaan jalankulkijan liikennesääntöjä, mutta ne eivät ole jalankulkijoita. Jalankulkijaksi laitteen tekisi vasta sen kuljetettavana oleva luonnollinen henkilö. Siten esimerkiksi ajoradalla ajavan auton kuljettaja ei ole velvollinen antamaan suojatielle tulossa olevalle robotille esteetöntä kulkua kuten jalankulkijalle. ”Ei...

Lue lisää ›