Suomen liikenne kehittyy hitaasti, koska olemme pieni maa ja rakentaminen on kallista. Suomessa on jo pitkälti vanhentuneet tiet, vähän lentokenttiä ja kohtuullinen rataverkko. Suomen liikennetilastot
Yrityksiä, jotka tuottavat palveluita tieliikennekuljetuksiin. Jos haluat omat yrityksesi listaukseen, ota yhteyttä sähköpostitse suoraan ylläpitoon info@carnivalnews.net - ja samalla voitte laittaa meille tulemaan tiedotteita ja
Suomi on täynnä erilaisia sääntöjä, aivan kuten on kaikkialla muuallakin. Tälle sivustolle lisäämme vähitellen erilaisia liikenteeseen liittyviä sääntöjä, joita tulee vastaamme. Ajoneuvojen tekniset vaatimukset ovat
Lounais-Suomen poliisi valvoi raskasta liikennettä tehostetusti viime viikolla. Poliisi havaitsi puutteita noin joka kymmenennessä tarkastetussa ajoneuvossa. Lounais-Suomen poliisi tarkasti kaikkiaan 179 raskasta ajoneuvoa valtakunnallisen valvontaviikon aikana. Tehostetusti raskasta liikennettä valvottiin alueella kolmena päivänä, 19.–21. heinäkuuta. Lounais-Suomen poliisi määräsi seuraamuksia yhteensä 17 kuljettajalle, joista 10 tapauksessa selvittiin huomautuksella. Eniten puutteita havaittiin ajo- ja lepoaikarikkomuksissa, joita kirjattiin yhteensä 12 kappaletta – näistä kuusi Varsinais-Suomessa ja kuusi Satakunnassa. Lisäksi valvonnassa löytyi kolme puutteellista kuormanvarmistusta ja kolme ylikuormaa. Ajo-oikeudettomia kuljettajia tavattiin kolme, ja poliisi kirjasi myös kaksi asiapaperirikkomusta. Viime vuonna vastaavana ajankohtana suoritetulla tehovalvontaviikolla huomautettavaa löytyi noin joka seitsemännestä ja edellisvuonna keskimäärin joka kolmannesta...
Liikkuminen on murroksessa, ja linja-autot ovat siinä äärimmäisen tärkeässä roolissa – muuallakin, kuin paikallistason joukkoliikenteessä. Kymmenen viime vuoden aikana busseihin on alettu asentaa yhä enemmän sähkölaitteita, turvajärjestelmiä ja polttoaineen säästöjärjestelmiä. Reitit ovat entistä lyhyempiä ja vuorot tiheämpiä, joten bussien akut ovat käytössä 24/7. Tarvitaan siis uudenlaista energiatekniikkaa, sillä tavalliset akut eivät pysy kehityksen perässä. Linja-autojen luotettavuuden parantamisesta ja kustannusten hallinnasta on tullut ratkaisevan tärkeää liikenneyhtiöille niin kaupungeissa kuin kaukoliikenteessäkin. Uusimmissa bussimalleissa on komponentteja ja lisävarusteita, jotka vaativat akulta entistä suurempia sähkökuormia. Näitä ovat muun muassa Wi-Fi, kamerat, maksujärjestelmät ja ilmastointi. Lisäksi lipunmyyntilaitteet sekä informaatio- ja viihdejärjestelmät täytyy päivittää joka yö....
Scania on aiemmin julkaisemansa suunnitelman mukaisesti esittelemässä ratkaisuja, jotka perustuvat edelleen kehitettyihin täyssähköisiin kuorma-autoihin (BEV). Uusi sukupolvi, joka on saatavana R- tai S-makuuohjaamolla, on osa kokonaisratkaisua, joka mahdollistaa sähköistettyyn liikennöintiin siirtymisen yhä useammalle asiakkaalle eri kuljetustehtäviin. 624 kWh:n akuilla Scania mahdollistaa merkittävän kehitysaskeleen sähkökäyttöisissä kuorma-autoissa, jolloin ne soveltuvat hyvin erityisesti alueelliseen kaukoliikenteeseen. Tämä lanseeraus on merkittävä virstanpylväs meille ja kumppaneillemme. Laajennamme nyt tarjontaamme kaikkiin suuntiin tarjoamalla uusia mahdollisuuksia laajalle asiakaskunnalle ja koko kuljetusalan ekosysteemille. Nämä kuorma-autot ovat osa ratkaisuja, jotka sisältävät kaikki ne ominaisuudet, joita sähköistymistä kaipaava kuljetusala vaatii.Scanian toimitusjohtaja Christian Levin. Scanian uusi BEV-kuorma-autosukupolvi perustuu Scanian klassisiin kulmakiviin, kuten...
Toyota Motor Europe (TME) ja Stellantis ilmoittavat yhteistyönsä laajentumisesta kookkaiden hyötyajoneuvojen suuntaan Euroopan markkinoillaUusi HDV-kokoluokan pakettiauto täydentää Toyotan kompaktien ja keskikokoisten pakettiautojen tarjontaa olemassaolevaa yhteistyötä kunnioittaen ja vahvistaa Stellantiksen omien Dare Forward 2030 -tavoitteiden toteutumistaToyotan asiakkaat tulevat hyötymään Stellantiksen uraauurtavasta nollapäästöisestä teknologiasta kaikissa kevyiden hyötyajoneuvojen segmenteissä (kokonaismassa < 3,5 t, CDV-, MDV- ja HDV-segmentit) Toyota Motor Europe N.V. (TME) ja Stellantis N.V. ovat julkaisseet tänään tiedon yhteistyönsä laajentumisesta kookkaiden hyötyajoneuvojen suuntaan. Sopimus pitää sisällään myös uutuusmallin täyssähköisen version. Uutuus täydentää Toyotan hyötyajoneuvomallistoa tuoden tarjolle mallin jokaiseen kevyiden hyötyajoneuvojen segmenttiin – niin kompakteihin, keskikokoisiin kuin suuriin. Stellantis tuottaa Toyotalle Euroopan markkinoille...
Oletko koskaan miettinyt, minkälainen merkitys autonrenkaalla on toteutuneeseen hiilijalanjälkeen? Minä en ollut, ennen tätä artikkeli, jonka tässä nyt Vianorin luvalla uudelleenjulkaisemme: Yleisesti 20 % leikkausta energiankulutuksessa pidetään mullistavana. Tämä on hieno luku ja leikkaa päästöjä reilusti. Me pystymme kuitenkin parempaan. Käyttämällä pinnoitettua rengasta uuden renkaan sijaan, voidaan CO2-päästöjä leikata jopa 75%. Valitsemalla ekologisesti, pystytään myös säästämään kustannuksia ja silti nauttimaan renkaan premium-ominaisuuksista. Gremlin Logistics Oy:n kanssa aloitettiin yhteistyö vuoden alussa.Uutena yrityksenä heillä oli halu nähdä rengasasiat ja yhteistyö näiden tiimoilta uudessa kulmassa. Palvelujen lisäksi, vaakakupissa painoivat renkaiden laatu, vierintävastus ja ekologisuus. Valintoja lähdettiin tekemään ja niiltä osin mitä oli mahdollista,...
Onko sinun yritykselläni kalustoa, joka on liikenteesssä suurimman osan aikaan? Jos et ole vielä merkannut autoja teippauksilla, saammeko kysyä miksi et? Kyse ei voi olla ainakaan kustannuksista, sillä autoteippauksen kustannus on pieni verrattuna siiihenkuinka paljon potentiaalisia kontakteja auto voi tuoda liikenteessä ollessaan. Autoteippauksia on niin paljon erilaisia, kun on autoja ja yrityksiä, jotka haluavat kertoa itsestään. Se, että autoon laittaa oman firman logon ja puhelinnumeron ja taakse kenties myös nettiosoitteen on se minimi, mutta se ei vielä välttämättä kerro auton nähneelle, mitä firma tuottaa, ja mitä firma tarjoaa? Jos yrityksellä ei vielä ole toimivaa slogania, niin autoteippauksessa sellaisen käyttäminen voisi...
Kuljetusalan raju kustannusnousu on havahduttanut päättäjät toimiin, joiden vaikuttavuutta päästään pian arvioimaan. Hallituksen varautumisryhmä päätti huhtikuun alussa dieselpolttoaineen jakeluvelvoitteen alentamisesta määräajaksi 7,5 prosenttiyksiköllä vuosina 2022 ja 2023. Muutosta koskeva lakiluonnos hallituksen esitykseksi jakeluvelvoitelain muuttamiseksi on ollut lausuttavana. SKAL esitti jakeluvelvoitemääräysten alentamista kuljetusalan toimintaedellytysten turvaamiseksi Venäjän hyökättyä Ukrainaan ja sen aiheutettua polttoaineen – erityisesti dieselin - räjähdysmäisen hinnannousun. Jo ennen Venäjän hyökkäystä dieselin hinta oli noussut 43 senttiä litralta helmikuusta 2021 helmikuuhun 2022. Nousu on edelleen jatkunut helmikuusta 2022 maaliskuuhun 2022 ollen huimat 46 senttiä/litralta. Bio-osuuden jakeluvelvoite on ollut tämän vuoden alusta 19,5 prosenttia ja kohdentunut voimakkaasti dieseliin. Jakeluvelvoite on nostanut...
Maailmanlaajuisten rahti- ja materiaaliongelmien vuoksi renkaista saattaa tulla markkinoilla pulaa tulevana syksynä. Toimitusaikojen pidentyessä ja hintojen noustessa on hyvä valmistautua syksyyn ajoissa. Ennakkotilaus on paras tapa varmistaa kohtuullinen hintataso ja renkaiden saatavuus. Koska hinnankorotukset ovat pinnoittamispuolella olleet maltillisempia ja saatavuus on hyvällä tasolla, on uudelleenpinnoitus kustannustehokas ja ympäristöystävällinen vaihtoehto kuorma- ja linja-auton renkaiden ostajille. Toimitusajat tavanomaista pidempiä Kuorma- tai linja-auton renkaiden ostajien on hyvä valmistautua syksyyn ajoissa - etenkin nyt, kun renkaista saattaa tulla markkinoilla pulaa maailmanlaajuisten rahti- ja materiaaliongelmien vuoksi. ”Toimitusajat ovat jo nyt huomattavasti tavanomaista pidempiä. Aiemmin tilaukset tulivat Aasiasta noin kolmessa kuukaudessa, mutta nyt toimitusaika on 7-8...
Jälleen kerran Scania on voittanut eurooppalaisen Green Truck-kilpailun. Tämä on jo kuudes perättäinen voitto Scanialle. Tällä kertaa Scania osallistui kilpailuun uudella Super-voimalinjalla. Erinomainen kuljetustalous ja polttoainetalous toivat voiton tällä kertaa – jo kuudennen kerran peräkkäin. Green Truck-kilpailuun kutsutaan kaikki eurooppalaiset kuorma-autovalmistajat. Kilpailun järjestävät vuosittain kaksi saksalaista alan ammattilehteä ja tarkoituksena on löytää polttoainetaloudellisin pitkän matkan kuljetuksiin tarkoitettu kuorma-auto ”Olen erityisen ylpeä, että Scania on jälleen valittu kokonaistaloudellisimmaksi kuorma-autoksi jo kuudetta kertaa peräkkäin, “ kertoo Scania kuorma-autojen johtaja Stefan Dorski. ”Meidän uusi Super-voimalinja on tuonut aivan uudenlaista suorituskykyä markkinoille. Asiakkaat voivat nyt hyötyä jopa 8% säästöistä polttoaineen kulutuksessa.” Scanian uusin kuusisylinterinen...
Ford otti tänään seuraavan suuren askeleen matkallaan kohti sähköistä tulevaisuutta, kun Ford Pro julkisti ensimmäiset tiedot täysin uudesta täyssähköisestä E-Transit Customista. E-Transit Custom asettaa uuden mittapuun pakettiautojen tonniluokkaan Euroopassa ja helpottaa ajoneuvokaluston vaihtamista täyssähköiseksi. Kyseessä on Ford Pron toinen täyssähköinen hyötyajoneuvomalli aiemmin lanseeratun E-Transitin jälkeen – ja ensimmäinen neljästä uudesta täyssähköisestä hyötyajoneuvosta, jotka Ford Pro esittelee vuoteen 2024 mennessä. Euroopan myydyimmän pakettiauton 1,2 seuraajan suunnittelussa on alusta alkaen otettu huomioon, että se toimii saumattomasti Ford Pro -ekosysteemin tuottavuutta parantavien ja yrityksille lisäarvoa tuovien ratkaisujen kanssa. Ford Pro -palveluihin kuuluvat ohjelmistot, lataus, huollot ja rahoitus kätevästi yhden alustan kautta. Ford Pro...
Tämä sivu on tarkoitettu pääsääntöisesti niille Euroopassa ja muualla maailmalla asuville suomalaisille, jotka haluavat lukea uutisia suomeksi ollessaan kuitenkin itse muualla. Emme ole kuitenkaan estäneet IP- tai muilla toimin Suomesta käsin sivustollamme käymistä.
Vaikka suomalainen asuisi missä tahansa, kaipaamme me välillä suomalaista luettavaa, ja sitä me tuotamme tällä sivulla aihekohtaisesti.
Tervetuloa vieraaksemme sekä tänään että tulevaisuudessa. Sivustomme on "elävä" eli päivitämme vähintään viikoittain sisältöjämme.