Kuljetusala on yhä pitkälti miesten ala. Totta kai myös rekkojen rateissa näkee naisia, mutta raskas ala vaatii paljon voimia, ja kokoa, eli vaikka alalla on hyviä naiskuljettajia, tulee kuljetusala vielä kauan olemaan äijävaltainen ala, jossa myös huumori voi välillä olla melkoisen ronskia. Me otimme hakukoneet käyttöömme ja lähdimme nettiin etsimään rekkakuskijuttuja.
Siinä samalla selailtiin uusia nettikasinoita, varsinkin niitä suomalaisille suunnattuja. Niissä on nyt aika monessa tarjolla hyviä tarjouksia uusille pelaajill esimerkiksi täysin ilmaisten pelikierrosten muodossa. Kunhan sitten muistat lähtiessäsi pelaamaan rahapelejä, että aseta itsellesi selkeät rajat kuinka paljon pelaa, äläkä pelaa maistissa – se on yhtä huono asia kuin maistissa ajaminen.
Rekkamiesvitsi rekkamiehestä tien päällä ja kuinkas siinä kävikään löytyy täältä. Ja onhan se Jope Ruonansuukin lauleskellut rekkamiehistä ja niiden kahveista. Lauloihan Rope vanhasta kunnon Hiacestakin, mutta tähän väliin lähdettiin kahville ennen vitsejä…
Kyllä niitä rekkamies vitsejä netistä jonkun verran vastaan tulikin, mutta yllättävän useat liittyivät rekkamiehen ja naisen tapaamiseen, yllättävän vähän tuli vastaan itse rekkoihin liittyviä vitsintynkiä.
Amerikkalainen rekkamiesvitsi kertoo tarinen kuskista, joka oli pysähtynyt huoltoasemalla tauolle, tilannut itselleen hampurilaisen, kahvin ja omenapiirakan palasen. Kun rekkamies oli aloittelemassa lounastaan, tuli asemalle kolme moottoripyöräilijää.
Ensimmäinen motoristi nappari hampurilaisen ja puraisi siitä itselleen ison palan. Toinen joi rekkamiehen kahvin ja kolmas nappasi piirakan.
Rekkamies ei sanonut mitään, maksoi laskun tarjoilijalle ja lähti ulos.
Motoristit nauroivat ja sanoivat tarjoilijalle, ettei rekkamiehellä ollut ”munaa”.
Siihen tarjoilija vastasi, ettei rekkamies tainnut olla oikein kunnon kuskikaan, kun sattumalla peruutti yhdistelmänsä kolmen moottoripyörän yli lähtiessään jatkamaan matkaaansa.
Rekkakuski meni moottoritien varrella olevaan ruokapaikkaan ja alkoi lukea menulappua. Juustohampurilainen 10 euroa, ranskalaiset 3 euroa ja käteenveto 10 euroa.
Rekkakuski kävelee tilausluukulle, jossa häntä vastaan tulee hemaiseva tarjoilijar kysyen tiskin takaa, mitä saisi olla.
Rekkakuski kysyy, onko tämä tarjoilija se, joka antaa käteenvetoja.
Hemaiseva tarjoilija sanoo seksikkäällä äänellä olevansa juuri hän.
Rekkamies tokaiseen tähän, no meneppä sitten ensin pesemään kätesi ja tee minulle juustohampurilainen.
Mitä elokuvalla ja rekalla on yhteistä?
Traileri
Rekkakuskin ovelle koputettiin illalla ja poliisi tuli kertomaan että näyttää siltä, että hänen vaimonsa on joutunut rekan päälleajamaksi.
Rekkakuski tähän: Joo-o, voi olla, mutta hän on mahtava äiti ja todelle, todella kiva ihminen.
Haluaisin palauttaa tämän lapselleni viime viikolla ostaneeni hajoamattoman rekan.
- No, menikö se rikki vai?
- Ei se rikki mennyt, mutta poika on rikkonut kaiken muun kotonamme sillä.
Vapaa-aika ja oma auto
Ennen sanottiin, ja tavallaan yhä, ettei auto ole mikään auto, jollei se kuullosta siltä. Siksi V8 moottorit ja American Muscle on nimenomaan äänensä kautta yksi näyttävimmistä autotyyleistä. Kyllähän V10 ja V12 italialaiset ja saksalaiset urheiluautot myös ärjyvät omalla tavallaan, mutta entäs tulevaisuudessa? Jos olet ajanut isomman moottorin omaavalla hybridi autolla tai sähköautolla, olet huomannut auton melkoisen kiihtyvyyden, mutta sähköautossa et kuule minkäänlaista moottorin ääntä ja hybridiautonkin moottori on kaikkea muuta ääniltään kuin ärjyntää – mutta siitä huolimatta näillä uudenpolven autoilla on kokoa, näköä ja nopeutta. Kysymys tulikin mieleen: lisätäänkö jatkossa autoihin niiden ulkonäköön sopiva vanhemman auton moottorin ääni, jotta jalankulkijat huomaisivat ne liikenteessä?
Tässä loppuun vielä juttua Scanian V8 moottorin suorituskyvystä. Moottorissa on useita vaihtoehtoja, joista tehokkain antaan yli 700 hevosvoimaa. Scanian uusissa Euro 6 V8 ‑dieselmoottoreissa voi tankata jopa 100-prosenttista vetykäsiteltyä kasviöljyä, ja liikenteessä olevissa useimmissa autoissa moottoreissa voidaan käyttää 100-prosenttista biodieseliä (EN 14214 ‑standardi).